#06 Sociaal-emotioneel leren in het schoolteam – Kees van Overveld

In deze tutorial neemt Kees van Overveld je mee in het onderwerp sociaal-emotioneel leren (SEL) in het schoolteam, specifiek in relatie tot stress en welbevinden. Wat is hier het belang van en welke emotionele competenties spelen mee?

Met behulp van een aantal herkenbare en praktisch toepasbare modellen geeft Kees een handreiking om meer grip te krijgen op dat welbevinden in de klas en binnen de school, bijvoorbeeld met behulp van het RULER-principe. Wil je na deze video graag meer informatie en verdieping?

0:00
/
naam: "Brackett, M. (2019). Permission to feel. Unlocking the power of emotions to help our kids, ourselves and our society thrive. New York: Celadon Books." naam: "Jennings, P. A., and Greenberg, M. T. (2009). The prosocial classroom: Teacher social and emotional competence in relation to student and classroom outcomes. Review of Educational Research, 79, 491–525. " url: "https://journals.sagepub.com/doi/10.3102/0034654308325693" naam: "Van den Elsen, E. (2021). Vijf stappen om je emoties beter te begrijpen. Te downloaden via Psychologie Magazine" url: "https://www.psychologiemagazine.nl/artikel/vijf-stappen-om-je-emoties-beter-te-begrijpen/" naam: "Van Overveld, K. (2017). SEL. Sociaal-emotioneel leren als basis. Huizen: Uitgeverij Pica.(Bevat een volledige SEL-training voor schoolteams in vijf bijeenkomsten)." naam: "MOODmeter app" url: "http://moodmeterapp.com"
Gebundelde content