#08 Klassewerkplek – Paul Baan

Als zij-instromer in het primair onderwijs via een eerdere carriere in de IT-sector viel Paul Baan een aantal dingen meteen op. Belangrijke verschillen, maar ook twee overeenkomsten: er werken veel hoopopgeleide professionals en er is altijd een tekort aan professionals. Belangrijk verschil is hoe er wordt omgegaan met die hoogopgeleide professionals. Op basis van een praktisch onderzoeksinstrument (gebaseerd op een model van het EHERO-instituut van de Erasmus-universiteit) legt Klassewerkplek scholen langs de meetlat als het gaat om werkgeluk.

Wat zijn de belangrijkste voorspellers voor werkgeluk van leraren en dus welbevinden binnen een onderwijsorganisatie? Welke handvatten kun je daar uit destileren voor zowel leerkrachten als schoolleiders? Paul koppelt ze aan praktische voorbeelden van scholen die als Klassewerkplek te boek staan.

0:00
/
naam: "EHERO-instituut" url: "https://www.eur.nl/en/ehero" naam: "Klassewerkplek" url: "https://www.klassewerkplek.nl/kennisbank/de-wetenschap-achter-werkgeluk/" naam: "De gelukkige leraar" url: "https://www.aob.nl/nieuws/de-gelukkige-leraar/" naam: "Promotie Tessa Janssen over hoe HRM bijdraagt aan de prestaties van basisscholen" url: "https://www.nro.nl/nieuws/autonomie-van-leraren-stimuleren-komt-de-prestaties-van-scholen-ten-goede"
Gebundelde content