#02 Werken aan weerbaarheid – Pedro De Bruyckere

In deze tutorial neemt onderwijsonderzoeker en -pedagoog Pedro De Bruyckere je mee in het onderwerp ‘weerbaarheid’ en hoe dit zich verhoudt tot het welbevinden in je klas of bij een individuele leerling. Wat is weerbaarheid wel en wat is het niet? Hoe kun je in het onderwijs ervoor zorgen dat je op een positieve manier een bijdrage levert aan de weerbaarheid van je leerlingen?

Over zelfbewustijn, zelfcontrole, sociaal bewustzijn en social management en hoe je deze vier elementen praktisch kan verzorgen in je onderwijs.

0:00
/
naam: Australian Curriculum, Assessment and Re- porting Authority [ACARA]. (2012). General capabilities in the Australian Curriculum. naam: "Mansfield, C. F., Beltman, S., Broadley, T., and Weatherby-Fell, N. (2016). Building resilience in teacher education: An evidenced informed framework. Teaching and Teacher Education, 54, 77-87" naam: Meer info kan je ook vinden in De Bruyckere, P., Hulshof C D, & Missine, L. (2021) Bijna alles wat je moet weten over psychologie. LannooCampus naam: "Over omgaan met crisis: De Bruyckere, P. (2020). Met de kinderen alles goed. LannooCampus"
Gebundelde content